Experti, učitelé a rodiče spojují síly. Cílem je individuální přístup ve výchově předškoláčků.
Pedagogicko-psychologická poradna STEP zahájila projekt „Předškolákovo Individualizované Vzdělávání“. Cílem je podpořit progresivní mateřské školy v možnosti sdílet zkušenosti a informace z oblasti individualizace předškolního vzdělávání.
Zapojením do projektu získá mateřská školka (pedagogové, rodiče, spolupracující osoby) možnost ovlivňovat vzdělávací proces. Zkušenosti pedagogů mohou být uplatněny při tvorbě autorských vzdělávacích nástrojů a materiálů. Pracovníkům mateřské školy (případně dalším zajímajícím se osobám) se otevře přístup k novinkám z oblasti individualizace vzdělávání předškoláků. Díky projektu se stanou součástí odborné komunity. MŠ může využít zajímavé materiály a nástroje pro schůzky s rodiči, což zvýší její prestiž a pozitivní vnímání. Pedagogové mohou prohloubit svoji odbornost v oblasti, kterou považují za důležitou a zajímavou. Rodiče se dozvědí mnoho zajímavých informací, díky nimž mohou být svým dětěm ještě větší oporou.
V rámci projektu se budeme mimo jiné věnovat tématům pedagogické diagnostiky dítěte, speciálním vzdělávacím potřebám, problematice dětí z jiného kulturního prostředí, posilování školní zralosti, bilingvním dětem a také využití moderních technologií v přípravě předškoláka.
Každá zapojená školka získá tablet se vzdělávacími aplikacemi a materiály, na nichž Pedagogicko-psychologická poradna STEP odborně spolupracovala a dále podporu odborného týmu poradny. Projekt je realizován v rámci OP Výzkum, vývoj a vzdělávání a zapojení pedagogové získají nejen nové kompetence, ale jsou taktéž honorováni.